Yurtdışında Boşanan Kişilerin Türkiye’de Açmaları Gereken Boşanma Tanıma Tenfiz Davası

Yurtdışı mahkemelerine açtığı boşanma davası ile evliliğini Türkiye dışında sonlandıran bireylerin ülkemizde boşanma tanıma tenfiz davası açmaları gerekir. Zira Milletlerarası Özel Hukuk esaslarınca yabancı mahkemelerin vermiş olduğu boşanma hükmü Türkiye’de tanınmamaktadır. Bu nedenle yurtdışında boşanma davası açarak evliliğini noktalayan bireylerin ülkemizde tanıma tenfiz davası açmaları zorunludur. Boşanma tanıma tenfiz davası açarak yurtdışındaki boşanmanın Türkiye’de tanınması talebinde bulunacak olan kişilerin bu süreçte hukuki prosedürleri doğru bir şekilde yerine getirmesi onların taleplerinin en kısa sürede sonuçlandırılmasını sağlayacaktır.

Boşanma Tanıma Tenfiz Davası

Yabancı mahkemede boşanma gerçekleştiren kişiler boşanma tanıma tenfiz davası süreci içerisinde, davanın nerede açılacağı, boşanma tanıma tenfiz davası için gerekli belgelerin neler olduğu, boşanma tanıma tenfiz davasında hangi mahkemenin yetkili olduğu, boşanma tanıma tenfiz davası dilekçesi, yabancı mahkemenin vermiş olduğu kararın çevirisi, noter işlemleri… gibi bir çok prosedür ile uğraşmak durumundadır.

Yurtdışında boşanan bireylerin Türkiye’de açması gereken boşanma tanıma tenfiz davası süresi, gerekli belgelerin toparlanması, boşanan çiftlerin ikisinin de Türkiye’de farklı boşanma tanıma tenfiz avukatı tutmaları, boşanma tanıma tenfiz davasının açılacağı yetkili mahkemenin iş yükü gibi bir çok unsura göre farklılık göstermektedir. En kısa sürede boşanmayı Türkiye’de tanıtmak isteyen kişiler, Türkiye’de boşanma avukatı tutarak bu isteklerini gerçekleştirebilirler. Öyle ki boşanma tanıma tenfiz davaları avukat tutulması durumunda 1 hafta ile 3 ay arasında değişen sürelerde sonuçlandırılırken, boşanma tanıma tenfiz davası için avukat tutulmaması durumunda dava 3 4 yıl sürebilmektedir. O yüzden boşanma tanıma tenfiz davası açacak kişilere uzman bir boşanma tanıma tenfiz avukatı ile iletişim kurmaları önerilir.

Boşanma Tanıma Tenfiz Davaları İle İlgili Avukata Danışmak İçin Lütfen Formu Doldurunuz.

Yorum ve sorularınızı bekliyoruz.

* zorunlu alanı gösterir

Boşanma tanıma tenfiz davalarına sıklıkla konu olan ülkeler;

Hollanda boşanma tanıma tenfiz davaları, Amerika boşanma tanıma tenfiz davaları, İngiltere , Almanya boşanma tanıma tenfiz davaları,İsviçre ,Avusturya boşanma tanıma tenfiz davaları, İsveç , Rusya boşanma tanıma tenfiz davaları, Ukrayna , Fransa Boşanma Tanıma Tenfiz Davaları, Belçika boşanma tanıma tenfiz davaları, Danimarka , Avustralya , Kanada , Romanya , Azerbaycan , Norveç , İtalya , Bulgaristan, Kazakistan , Macaristan