Yalan Nedeniyle Boşanma

Evlilik içerisinde tarafların birbirlerine karşı sorumlulukları vardır. Sevgi, saygı, sadakat, gibi hususların yerine getirilmediği durumlarda evlilik boşanma ile sonuçlanmaktadır. Bu noktada evlilik içerisinde eşlerin birbirlerine olan yükümlülüklerinden birisi de güven duygusudur. Evlilik içerisinde eşlerden birisinin sık sık yalan söylemesi evlilik birliğinin temelinden sarsılmasına neden olacaktır. Yalan söylemek, güven sarsıcı davranış kapsamında değerlendirilmektedir ve bireyler yalan nedeniyle boşanma davası açabilirler.

Yalan Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Yalan nedeniyle boşanmak isteyen bireyler bu süreçte boşanma davası için gerekli belgeler arasında yer alan boşanma dilekçeleri ile birlikte yetkili mahkemeye başvuru yapmalıdırlar. Yalan nedeniyle boşanma dilekçesi içerisinde öne sürülmesi gereken hukuki sebep “evlilik birliğinin temelinden sarsılması” olmalıdır. Boşanma dilekçesi mutlaka hukuki açıdan doğru hazırlanmış olmalıdır. Yalan nedeniyle boşanma davası açacak bireyler açısından boşanma dilekçesinin doğru hazırlanması, boşanma sürecinin de sağlıklı bir şekilde yürütülmesine olanak sağlar.

Boşanma davalarında görevli mahkeme Aile Mahkemesidir. Bireyler boşanma dilekçeleri ile birlikte yetkili Aile Mahkemesine, bulundukları bölgede Aile Mahkemesi yoksa Asliye hukuk mahkemesine yalan nedeniyle boşanma davası açabilirler. Davanın açılacağı yer ise, eşlerin son altı ayda birlikte ikamet ettikleri yer mahkemesidir.

Yalan Nedeniyle Boşanma Dilekçesi Nasıl Hazırlanır?

Yalan nedeniyle boşanma davası açmak isteyen kişilerin bu noktada hazırlamaları gereken boşanma dilekçesi içerisinde, eşinin söylediği yalanların evlilik birliğini temelinden sarstığı ve ortak yaşamın kurulamadığı üzerinde durmaları gerekir. Medeni Kanun ortak yaşam kurulmasının imkansız olduğu durumlarda boşanma davası açılabileceğine hükmeder. O yüzden boşanma dilekçesi içerisinde bireyler boşanmayı getiren yalan unsurunun izahını yaparak evlilik içerisinde yarattığı şiddetli geçimsizlik halinin belirtilmesinde fayda vardır. Diğer yandan yalan nedeniyle boşanma dilekçesi içerisinde bireyler boşanma sonrası istek ve taleplerini de belirtmelidirler.

Yalan Nedeniyle Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Yalan nedeniyle boşanma davası, açılacak davanın niteliğine göre farklı sürelerde sonlanabilmektedir. Bu aşamada tarafların boşanmanın tüm hukuki sonuçlarında uzlaşmaları sonucu anlaşmalı boşanma davası açmaları mümkündür. Anlaşmalı boşanma davası ortalama olarak 10 gün ile 3 ay arasında sonuçlanabilmektedir. Eşlerin boşanma süreci içerisinde herhangi bir konuda uzlaşamamaları durumunda ise boşanma davası çekişmeli olarak yürütüleceğinden 1 yıl ile 5 yıl arasında bir sürede dava neticelenir. Bu süreçte boşanma avukatı tutmak hem boşanma davası süresini kısaltacak hem de boşanma sonrası nafaka, velayet, mal paylaşımı, tazminat hususlarında hak kaybı yaşanmasını engelleyecektir.