Velayet Davası Nasıl Açılır?

Evlilik içerisinde çocuğun sorumluluklarına ilişkin velayet hem annede hem de babada yer alır. Boşanma durumunda ise açılan boşanma davasında hakim tüm bu sorumlulukların hangi ebeveynde olacağına ve boşanmadan sonra velayeti almayan kişinin çocukla kişisel ilişkinin nasıl olacağına karar vermektedir. Boşanma davalarında velayet kararı verilmesi kesin bir hükmü ifade etmemektedir. Yani velayeti almayan taraf istediği zaman velayet davası açarak çocuğun velayetini alma şansına sahiptir. Velayet davası nasıl açılır diye merak edenler açısından öncelikle velayete nasıl karar verilir onu belirtmek gerekir.

Velayeti Kimin Alacağı Nasıl Belirlenir?

Boşanmalarda hakim, çocuğun velayeti ile ilgili karar verirken üzerinde durduğu esas unsur çocuğun menfaati olmaktadır. Çocuğun çıkarlarını gözeten hakim, çocuğa hangi tarafın daha iyi bir yaşam sağlayabileceği üzerinde durarak, çocuğun gıda, barınma, ulaşım, eğitim gibi temel ihtiyaçlarını hangi ebeveynin ne ölüde karşılayacağını tespit etmektedir. Çocuğun maddi ihtiyaçları dışında hakim, çocuğun manevi ihtiyaçları olan sevgi, şefkat gibi durumları da göz ardı etmemektedir. Tüm bu değerler hakim tarafından incelenmekte ve çocuğun velayetini kim alacağı karara bağlanmaktadır. Velayet davası nasıl açılır diye merak eden birey etkili bir şekilde savunma yaparak hakim kanaati oluşturabilir.

Çocuğun Velayetine Nasıl Karar Verilir

Velayeti Tekrar Almak İsteyen Kişi Ne Yapmalıdır?

Çocuğunun velayeti boşanma sırasında eski eş tarafından alınmış olabilir. Bu durum kesin bir hüküm ifade etmez. Değişen hayat şartlarına bağlı olarak bireyler tekrar çocuğu kendisi almak isteyebilir. Örneğin çocuk küçükken anne şefkati göz önüne alınıp çocuğun annede kalması kararlaştırılmış olabilir. İlerleyen yıllarda bu durumun bir nebze ortadan kalktığı düşünülmesi ile birlikte tekrar velayet davası açılarak çocuğun anneden babaya verilmesi talep edilebilir. Boşanmada olduğu gibi velayet davalarında da esas unsur yine çocuğun çıkarlarıdır. Çocuğa daha iyi bir gelecek sağlayacağını düşünen kişi bu süreçte velayetin değiştirilmesi amacıyla velayet davası açabilir. Velayet davası nasıl açılır diye merak eden bireyin bu süreçte yetkili mahkemeye başvuru yapması gerekir.

Velayet Davası Nasıl Açılır?

Velayeti tekrar karşı taraftan alarak çocuğunun tüm sorumluluklarına hakim olmak isteyen kişi bu süreçte velayet davası için görevli mahkeme olan Aile Mahkemesine velayet davası dilekçesi ile birlikte başvuru yapması gerekir. Velayet davası nasıl açılır diyen kişi, bu süreç içerisinde gerekli hukuki prosedürleri etkili bir şekilde yerine getirmeli ve doğru bir savunma yaparak hakimi çocuğun kendisi ile yaşaması noktasında ikna etmelidir. O nedenle bu süreçte bireylere uzman bir velayet davası avukatı tarafından destek almaları önerilir.

Süreç içerisinde çocuğun menfaatleri, çocuğun ihtiyaç duyduğu sevgi ve saygının ne ölçüde verilebileceği, çocuğun büyüdüğü ve alışık olduğu ortam, kardeşlerin bir arada yaşaması, çocuğun kiminle yaşamak istediğine dair beyanları… gibi bir çok unsur doğru bir şekilde yürütülerek çözülebilir. Bu noktada hukuki anlamda bilgi ve deneyim açısından velayet davası avukatı müvekkillerene maksimum fayda sağlayacaktır.