Türkiye’deki Boşanma Avukatları

Yurtdışında boşanmaya karar vermiş bireyler açısından bulunulan ülkede boşanma davası açarak evliliğin noktalanması durumunda Milletlerarası Özel Hukuk esaslarınca bu boşanma ülkemizde tanınmamaktadır. O nedenle yurtdışında boşanan Türk vatandaşlarının ülkemizde boşanma tanıma tenfiz davası açmaları gerekir. Boşanma tanıma tenfiz davası için en kısa sürede sonuç alınması ise Türkiye’deki boşanma avukatları aracılığı ile boşanmanın tanınması ve tenfizi süreci yürütülmelidir.

Türkiye’deki Boşanma Avukatları İle Süreç Yönetimi

Boşanma tanıma ve tenfiz davalarında boşanan eşlerin ikisinin de Türkiye’deki Boşanma Avukatları ile dava sürecini yürütmeleri en kısa sürede, yurtdışında gerçekleştirilen boşanmanın ülkemizde de geçerli olmasını sağlayacaktır.Boşanan çiftlerin ikisinin de farklı boşanma avukatı tarafından hukuki destek alması boşanma tanıma tenfiz davasının 1 hafta ile 3 ay arasında bir sürede sonuçlanmasını sağlayabilmektedir.

Boşanma tanıma ve tenfiz davası açılmaması durumunda bilinmesi gerekir ki, yurtdışında gerçekleştirilen boşanma ülkemizde geçerli olmayacaktır ve bu durum bir çok sorunu da beraberinde getirecektir. Boşanma tanıma ve tenfiz davası açılmaması durumunda karşılaşılacak sorunlar, yeniden evlenme, nafaka alamama, tazminat alamama, velayet kararının icra edilememesi, mal paylaşımının Türkiye’de yapılamaması, miras paylaşımı konusunda hak ihlali… şeklinde ortaya çıkabilmektedir. O nedenle yurtdışında boşanan çiftlerin mutlaka Türkiye’deki Boşanma Avukatları ile boşanma tanıma tenfiz davası açmaları önerilmektedir.

Türkiye’deki boşanma avukatları, yurtdışında gerçekleşen boşanma davalarının ülkemizde tanınması adına tanıma tenfiz davası hizmeti vermekte olup, gerekli hukuki prosedürlerin hızlı bir şekilde yerine getirilmesi ve yurtdışında boşanan Türklerin bu boşanma kararlarının en kısa sürede Türkiye’de tanınmasını sağlamaktadırlar.

Bilindiği gibi boşanma tanıma tenfiz davaları yıllarca sürebilmektedir. O nedenle yurtdışında boşanan kişiler açısından Türkiye’deki boşanma avukatları ile boşanma tanıma tenfiz davasının açılması, 1 hafta ile 3 ay arasında değişen bir sürede bu kararın tanınmasını sağlayabilmektedir.

Diğer yandan yurtdışında ikamet eden ve boşanmaya karar veren kişiler, 2 dava ile uğraşmamak adına boşanma davasını Türkiye’de açmak isteyebilirler. Bu noktada Türkiye’deki boşanma avukatları aracılığı ile boşanma davası açarak Türkiye’ye gelmeden de boşanma gerçekleştirmeleri mümkün olup, tek dava ile boşanmalarını gerçekleştirebilirler.