Terk Etme Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Eşi tarafından terk edilen bireylerin boşanma gerçekleştirebilmeleri için 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu içerisinde belirlenen terk nedeniyle boşanma koşullarını yerine getirmiş olmaları gerekir. Söz konusu kanuna göre bireyler terk nedeniyle açacakları boşanma davası içerisinde terk etmenin 4. ayında terk eden eşe ihtar gönderirler. Hakim tarafından gönderilecek olan ihtarda terk eden kişinin 2 ay içerisinde eve dönmesi aksi halde evliliğin sonlandırılacağı bilgisi verilir. 4. ayda yapılan ihtardan itibaren 2 ay içerisinde eve dönmeyen kişi terk etmiş sayılmakta ve terk etme nedeniyle boşanma gerçekleşmektedir.

Terk Etme Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Terk etme nedeniyle boşanma davası nasıl açılır diyen bireyler açısından boşanma davası açılacak mahkeme Aile Mahkemesidir. Eşi evi terk eden kişi eşi ile birlikte ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemesine terk etme nedeniyle boşanma isteminde bulunabilir. Terk nedeniyle boşanma davalarında hakimler terk eden kişinin amacının ortak hayatı sona erdirmek olup olmadığını incelerler. Yani birey ortak hayatı bitirmek amacıyla evi terk etmiş ise boşanma gerçekleşir.

Terk Nedeniyle Boşanma Kapsamı

Terk Nedeniyle boşanma olamayacak durumlar da mevcuttur. Örneğin erkeğin askerlik hizmeti nedeniyle evden ayrılması eşini terk ettiği anlamına gelmez. Bu duruma bir kaç örnek dava verebiliriz. Eşin iş seyahati nedeniyle evden ayrılması, mesleği gereği tayin olması, sağlık koşulları nedeniyle hastanede kalması gibi durumlar terk nedeniyle boşanma kapsamında değerlendirilmez.

Terk etme nedeniyle boşanma davası nasıl açılır diyen bireylerin bu süreçte boşanmayı en kısa sürede bitirmek istemeleri durumunda uzman bir boşanma avukatı tarafından hukuki yardım almaları önerilir. Boşanma avukatı müvekkillerinin en kısa sürede işlemlerinin sonlanmasını sağlarken diğer yandan boşanmadan doğacak olan nafaka, velayet, mal paylaşımı ya da tazminat gibi konularda yasal haklarını da korumaktadır. O nedenle boşanma avukatı tutmak taraflara mutlak fayda sağlar.

Terk etme nedeniyle boşanma gerçekleştirmek isteyen kişiler açısından boşanma sürecinin hukuki alt yapısının doğru oluşturulması önemlidir. Zira boşanma davasının hukuki zeminde yürütülmemesi boşanmanın reddine neden olacaktır. Bu da yeniden terk nedeniyle boşanma davası açılabilmesi için 3 yıl beklenmesi anlamı taşır. Kanuna göre boşanma davasının reddi durumunda tekrar aynı nedenle boşanma davası açmak için 3 yıl bekleme şartı vardır.