Tek Celsede Boşanma için Yapılması Gerekenler

Tek celsede boşanma, sıklıkla kullanılan bir tabir olup anlaşmalı boşanma davalarının yapılan ilk duruşmada sonlandırılması olarak ifade edilebilir. Tek celsede boşanabilmek için eşlerin boşanmanın ortak şekilde boşanma iradesi sergilemeleri gerekir. Fakat her iki eşin de boşanma yönünde irade sergilemesi tek celsede boşanmak için yeterli değildir. Medeni Kanun anlaşmalı olarak evliliğin bitirilebilmesi için belirli şartların yerine getirilmesi gerektiğine hükmeder. Anlaşmalı boşanma şartları olarak adlandırılan bu duruma göre en kısa sürede boşanmak için mutlaka bu şartlar sağlanmış olmalıdır.

Kanuna göre tek celsede boşanmak için gerekenler, eşlerin en az bir yıldır evli olmalıdır. Tarafların boşanmanın hukuki sonuçlarında uzlaşmış ve bu uzlaşmayı yazılı bir boşama protokolü ile beyan etmiş olmalıdır ve son olarak açılacak anlaşmalı boşanma davasında duruşmalara katılmalıdırlar. Bu üç hususun sağlanmadığı durumlarda tek celsede boşanmak mümkün değildir.

Tek Celsede Nasıl Boşanılır?

Tek celsede boşanma için açılacak olan anlaşmalı boşanma davasının süreci doğru yönetilmelidir. Her ne kadar anlaşmalı boşanma davaları, çekişmeli boşanma davaları ile kıyaslandığında daha kolay görünse de boşanmanın maddi ve manevi sonuçları iki boşanma türünde de aynıdır. Yani anlaşmalı boşanma davalarında da bireyler, çocuğun velayeti, nafaka, tazminat ya da mal paylaşımı gibi hususları neticeye bağlarlar. O yüzden tek celsede nasıl boşanılır diye merak eden kişilerin mutlaka uzman bir boşanma avukatı ile bu süreci yürütmeleri önerilir. Tek celsede boşanma için her iki eş de hukuki yardım alarak açılacak boşanma davasının ilk duruşmada sonuçlandırılması sağlanabilir.

Tek Celsede Boşanma Ne Kadar Sürer?

Tek celsede boşanma için açılacak olan anlaşmalı boşanma davaları ortalama olarak 2 3 ay sürebilmektedir. Burada davanın süresini belirleyen iki unsur vardır. Birincisi boşanma için gerekli hukuki prosedürlerin nasıl yerine getirildiği, ikincisi ise davanın açılacağı mahkemenin iş yoğunluğudur.

Tek celsede boşanma gerçekleştirmek isteyen kişiler açısından bu sürecin hukuki anlamda doğru yürütülmesi gerekir. Zira dava süre olarak uzayacağı gibi davanın reddi durumu da ortaya çıkabilir. Böyle bir red durumunda ise bireyler 3 yıl boyunca tekrar boşanma davası açamazlar.( Aynı Hukuki nedenle) O yüzden tek celsede boşanmak istiyorum diyen kişilere mutlaka uzman bir boşanma avukatından destek almaları önerilir.

Tek Celsede Boşanmak İstiyorum Ne Yapmalıyım

Tek celsede boşanmak istiyorum diyen bireylerin mutlaka eşleri ile boşanma konusunda ve boşanmanın sonuçlarında hem fikir olmaları gerekir. Ancak bu şekilde tek celsede boşanma yapılabilir. Aksi durumda eşlerden birisinin boşanmak istememesi ya da boşanmanın herhangi bir sonucunda uzlaşamaması (örneğin çocuğun velayeti) durumunda açılacak boşanma davası çekişmeli olarak yürütülür. Bu da boşanmanın minimum 1 senede sonuçlanması anlamına gelir.

Tek Celsede Boşanma Avukat

Tek celsede boşanma için avukat tutmak bu süreçtekilere mutlak fayda sağlar, zira boşanma avukatı gerek boşanma davasının ilk celsede sonuçlanması sağlayacak gerekse de boşanma sonrası velayet, mal paylaşımı, tazminat, nafaka gibi hususlarda hak kaybı yaşanmasını engelleyecektir.