Şiddetli Geçimsizlik Nedeniyle Boşanma

Evlilik birliğinin temelden sarsılması kavramı genel olarak halk dilinde şiddetli geçimsizlik olarak adlandırılmaktadır. Şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası açacak kişilerin bu süreçte boşanmayı hukuki temellere dayandırmaları gerekir. Bu noktada 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu evlilik birliğinin temelden sarsılmasının ve taraflarca ortak yaşam kurulamamasının boşanma nedeni olarak sayıldığına hükmetmektedir. Şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası açacak bireyler de kanunun bu maddesi boşanma nedeni olarak gösterebilirler.

Şiddetli Geçimsizlik Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

4721 sayılı Türk Medeni Kanunu 166. Maddesi uyarınca ortak yaşamın taraflardan beklenmeyecek derece sarsıldığı durumlarda boşanma davası açılabilmektedir. Şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası açmak istiyorum diyen bireyler boşanma davası için gerekli olan haklı boşanma sebebi için bu durumu gösterebilmektedirler.

Şiddetli Geçimsizlik Nedeniyle Boşanma Kavramı

Şiddetli geçimsizlik olgusu, farklı şekillerde cereyan edebilmektedir. Bir çok davranış ve tutum evlilik birliği içerisinde şiddetli geçimsizlik yaşandığını ortaya çıkarabilmektedir. Örneğin eşin ailesiyle anlaşamama durumu ortak yaşamın devamını engellemesi, taraflardan bir tanesinin eşini sevmediğini sürekli beyan etmesi, evlilik içerisinde güven sarsıcı davranışların bulunması… gibi bir çok olay evliliğin boşanma ile sonuçlanması adına şiddetli geçimsizliğe yol açabilmektedir.

Şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası açacak bireylerin bu süreçte açacakları dava içerisinde ortak yaşamı devam ettiremediklerine dair hakim kanaati oluşturmaları gerekmektedir. Bu yüzden etkili bir savunma yapılması şarttır. Hukuki sebeplerin oturtulamaması, gerekli savunmanın etkili bir şekilde yapılamaması gibi durumlar şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası açacak kişilerin davasının reddedilmesine neden olabilmektedir. Bilindiği gibi boşanma davasının reddi durumunda 3 yıl içerisinde aynı nedenle boşanma davası tekrar açılamaz.

Şiddetli Geçimsizlik Nedeniyle Boşanma Yasal Haklar

Şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası açmak isteyen bireylerin bu süreçte hukuki prosedürleri doğru bir şekilde yerine getirmeleri onların en kısa sürede boşanma istemlerini karşılayacaktır. Diğer yandan boşanmalarda sıklıkla yaşanılan hak kayıpları adına yasal hakların bilinmesi ve korunması önemli bir noktadır. Taraflar boşanmalarda çocuğun velayeti, nafaka ve tazminat talepleri, mal paylaşımları gibi konularda hak kaybı yaşayabilirler. Boşanma avukatı tutmak süreç içerisinde hem en kısa sürede boşanma davasının sonuçlanmasına hem de boşanmadan kaynaklanacak hakların korunmasına yardımcı olmaktadır. Bu yüzden her ne kadar boşanma avukatı tutulması zorunlu olmasa bile boşanma avukatı tutulması önerilmektedir.