Kadının Ev İşlerini Yapmaması Nedeniyle Boşanma

Boşanmak için açılacak dava içerisinde öne sürülebilecek hukuki sebepler 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu içerisinde açıkça ifade edilmektedir. Medeni Kanun boşanma davalarında öne sürülebilecek boşanma nedenleri ile ilgili olarak özel boşanma nedenleri ve genel boşanma nedenleri belirtmiştir. Kadının ev işlerinini yapmaması boşanma sebebi olarak sayılabilmesi için bu durumun ortak yaşamı devam ettirebilmeyi engellemesi gerekmektedir. Kadının ev işlerini yapmaması nedeniyle boşanma davası açmak isteyen kişilerin, boşanmanın hukuki sürecinde evlilik birliğinin temelden sarsılması boşanma nedenini ortaya sürmeleri gerekir.

Kadının Ev İşlerini Yapmaması Nedeniyle Boşanma – Hukuki Sebep

Söz konusu 4721 sayılı Medeni Kanun evlilik birliğinin temelden sarsıldığı ve ortak yaşamın sürdürülmesinin taraflardan beklenmediği durumlarda boşanma davası açılabildiğinin altını çizmektedir. O yüzden kadının ev işlerini yapmaması boşanma sebebi olarak öne sürülmek istendiğinde kanunun 166. maddesi hukuki sebep olarak öne sürülmelidir.

Boşanma davası zor bir süreç olmaktadır. Açılacak boşanma davasının niteliği bu süreçte boşanma avukatı tutulması, boşanma davası açılan Aile Mahkemesinin iş yükü gibi durumlar boşanma davası süresini direk olarak etkiler. Boşanma davası süre olarak eşlerin boşanmaya ilişkin tüm konularda hem fikir olmaları durumunda tek celsede çözülebilirken, eşlerin uzlaşma sağlayamamaları ve açılacak olan boşanma davasının çekişmeli yürütülmesi durumunda 4 ile 6 celse arasında sürebilmektedir.

Boşanma davası süresini kısaltmanın en kolay yolu tarafların bu süreçte hukuki prosedürleri doğru yerine getirme adına boşanma avukatı tutmaları olacaktır. Kadının ev işlerini yapmaması boşanma sebebi ile açılmak istenilen boşanma davalarında esas unsur, öne sürülen nedenin, ortak yaşamın sürdürülmesini engellediği gerekçesi olması sebebiyle açılacak boşanma davasında hakim kanaati oluşması yönünde prosedürlerin etkili şekilde yerine getirilmesi gerekir.

Kadının ev işlerini yapmaması nedeniyle boşanma davası açacak olan bireyler bu süreçte avukat tutmak zorunda değildirler. Fakat boşanma davası süreleri ve boşanma sonucu velayet, mal paylaşımı, nafaka, tazminat gibi hususlarda hak kaybı yaşanmaması adına boşanma avukatı tutulması avantaj sağlayacaktır.

Kadının Ev İşlerini Yapmaması Meşru Nedenler

Kadının ev işlerini yapmaması nedeniyle boşanma davası açacak kişiler açısından, kadının ev işlerini yapmaktan kaçınması için meşru bir nedenin olmaması gerekmektedir. Yani kadın ev işlerini yapmaktan hastalığı nedeniyle veya bunun gibi başka bir meşru nedenden dolayı kaçınıyor ise boşanma davası açılabilir. Kanının çalışması nedeniyle ev işlerine yetişememesi, hastalığı nedeniyle ev işi yapamıyor olması gibi durumlarda kadının ev işlerini yapmaması nedeniyle boşanma davası açılamamaktadır.