Boşanma sürecinde hukuki destek alma adına İstanbul boşanma avukatları ile boşanma davası açılabilmektedir. Boşanma davası İstanbul’da görülecek olan bireylerin bu süreçte İstanbul boşanma avukatları ile boşanma davası açması, onların etkili bir şekilde savunulmasına ve boşanmadan kaynaklanacak yasal haklarınınn korunmasına olanak sağlar.

İstanbul Boşanma Avukatları Neden Önemlidir?

Bilindiği gibi boşanma zor bir süreçtir ve bu süreç içerisinde bireylerin hukuki süreci de etkili yönetmeleri gerek en kısa sürede evliliğin noktalanmasına gerekse de bu süreçte velayeti mal paylaşımı, tazminat yada nafaka gibi konularda hak kaybı yaşanmasını sağlayabilmektedir.

Boşanma sürecinde açılacak boşanma davasının mutlaka hukuki altyapısının doğru oluşturulması gerekir. Boşanma davası hukuki çerçevede yürütülemez ise boşanma davasının reddi gibi bir durum ortaya çıkacaktır. Bu da boşanma iradesi gösterip dava açan kişinin hem maddi hem de zaman anlamında kayıp yaşamasına neden olur.  Medeni Kanun boşanma davasının reddi durumunda tekrar boşanma davası açılabilmesi için 3 yıl beklenmesi gerektiğine hükmetmiştir.

İstanbul boşanma avukatları Avrupa yakası boşanma avukatları ve Anadolu yakası boşanma avukatları şeklinde davanın açılacağı yer mahkemesine göre seçilebilmektedir. Örneğin Kartal Adliyesinde açılacak olan boşanma davası için bireylerin İstanbul Anadolu yakasındaki boşanma avukatları ile iletişime geçerek ihtiyaç duyduğu boşanma avukatları ile boşanma sürecini yürütmeleri mümkündür.

Boşanma davası boşanma avukatları ile yürütülmesi zorunlu değildir. Lakin boşanma davası süreleri ve boşanma sonrası yaşanabilecek hak kayıpları düşünüldüğünde boşanma avukatları ile boşanma davası açılması önerilmektedir.

Boşanma davalarında davanın nerede açılacağı, dava için gerekli olan belgelerin (boşanma davası dilekçesi, boşanma davasında cevap dilekçesi, boşanma protokolü, tanık listesinin sunulması…) hukuki olarak doğru bir şekilde hazırlanması, boşanma davasında öne sürülecek hukuki sebebin ispatına ilişkin çalışma yapılması…gibi bir çok husus etkili bir biçimde sürdürülmelidir. O yüzden boşanmak istiyorum diyen bireylere boşanma sürecinde İstanbul Boşanma Avukatları tarafından hukuki destek almaları önerilir. Her ne kadar boşanma davası da dahil olmak üzere hiç bir dava türü için avukat tutmak zorunlu olmasa bile bireylerin haklarının korunması adına İstanbul Boşanma Avukatları tarafından alınacak destek mutlak fayda sağlayacaktır.