İlgisizlik Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma davalarına konu olan boşanma nedenlerinin başında ilgisizlik gelmektedir. Son yıllarda boşanma istatistiklerine bakıldığında en fazla boşanmaya neden olan olayın ilgisizlik olduğu görülmektedir. İlgisizlik nedeniyle boşanma davası nasıl açılır diye merak eden kişilerin bu süreçte dava açmaları gereken yetkili mahkeme Aile Mahkemesidir. Bireyler Aile Mahkemesine boşanma davası dilekçesi ile birlikte başvuru yapabilirler.

İlgisizlik Nedeniyle Boşanma Kapsamı Nedir?

İlgisizlik nedeniyle boşanma gerçekleştirecek kişiler açısından ilgisizlik durumu farklı şekillerde ortaya çıkabilir. Örneğin eşlerden birisinin diğer eşe karşı ilgisiz olması, kadının çocuklara karşı ilgisiz olması ve çocukların bakımıyla ilgilenmemesi, erkeğin evin geçimini sağlamak konusunda ilgisiz olması, eşin ailesine karşı ilgisizlik… gibi farklı şekillerde evlilik içerisindeki ilgisizlik ortaya çıkabilmektedir.

İlgisizlik Nedeniyle Boşanma – Hukuki Sebep

İlgisizlik nedeniyle boşanma davası açacak olan kişiler hukuki sebepleri doğru olarak ortaya koymak durumundadır. Medeni Kanun içerisinde ilgisizlik nedeniyle boşanma sebebi bulunmamaktadır. O nedenle ilgisizlik sonucu boşanma davası açacak kişiler Medeni Kanunun 166. Maddesi uyarınca evlilik birliğinin temelden sarsılmasını boşanma sebebi olarak öne sürebilirler.

İlgisizlik Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

İlgisizlik sonucu boşanmak isteyen kişilerin boşanma davası açmaları gereken görevli mahkemeler Aile Mahkemeleridir. Aile Mahkemelerinin bulunmadığı yerlerde ise bu dava Asliye Hukuk Mahkemesinde açılabilir. Dava için yetkili mahkeme eşlerin son altı ay içerisinde birlikte ikamet ettikleri yer mahkemesidir.  Eşlerin 6 aydan uzun bir süredir farklı yerlerde ikamet etmeleri durumunda ise dava davalının bulunduğu yerde açılır.

4721 Sayılı Türk Medeni Kanununun 166. Maddesi ortak yaşam kurulmasının taraflardan beklenmeyecek derece sarsıldığı durumlarda bireylerin boşanma davası açabilceklerine hükmetmektedir. İlgisizlik nedeniyle boşanmak istiyorum diyen bireyler de kanunun bu maddesini boşanma sebebi olarak kullanabilirler.

İlgisizlik nedeniyle boşanma davası nasıl açılır diyen bireylerin davayı açmaları kadar yürütmeleri de önemlidir. Bu süreçte alınacak olan hukuki destek boşanma davasının en kısa sürede sonuçlanmasına olanak sağlar. Boşanma avukatı tutmak ilgisizlik nedeniyle açılacak boşanma davasının anlaşmalı boşanma davalarında 1 hafta ile 3 ay, çekişmeli boşanma davalarında ise 8 ay ile 10 ay arasında sonuçlanmasına olanak sağlayabilir. Diğer yandan çocuğun velayeti, evlilik içerisindeki malların paylaşımı, nafaka ve tazminat talepleri gibi yasal hakların korunması açısından da boşanma avukatı müvekkillerine mutlak fayda sağlar.