İddet Müddeti Kaldırma

İddet müddeti diğer adıyla bekleme süresi, boşanan kadının hamile olup olmadığının anlaşılması için uygulanmaktadır. İddet müddeti (bekleme süresi) 4721 sayılı kanunda 300 gün olarak belirlenmiştir. Buna göre boşanan kadının tekrar evlenebilmesi için 300 gün beklemesi gerekmektedir. Fakat günümüzde tıbbın gelişmeşineticesinde artık kadının hamile olup olmadığı yapılacak testlerle anlaşılabilmektedir. Bu durumda iddet müddeti kaldırma alınacak hastane raporu ile mümkün olabilmektedir.

İddet Müddeti Nedir

İddet müddeti boşanma davası kararının kesinleşmesi ile başlamakta ve 300 günün sonunda ortadan kalkmaktadır. Boşanma davası sürerken kadının hamile olması ve boşanma gerçekleştikten sonra kadının doğum yapması durumunda iddet müddeti kalkar.

Medeni Kanun’un 132. maddesi boşanan kadının hamile olma olasılığı göz önüne alınarak yeniden evlenebilmek için 300 gün beklenmesi gerektiğine hükmetmektedir. Bu hükmün amacı, kadının hamile olması durumunda ileride doğacak olan çocuğun soybağının belirlenmesi ve babalık davası gibi karmaşık bir sürecin yaşanmamasıdır.

Boşanan kadının 300 gün beklemek istememesi durumunda iddet müddeti kaldırma davası açılarak yeniden evlenmenin yolu açılabilir.

Peki iddet müddeti kaldırma için bireylerin ne yapması gerekir?

İddet müddeti kaldırma için, boşanan kadının iddet müddeti kaldırma davası diğer adıyla bekleme süresi kaldırma davası açması gerekmektedir. Boşanan kadının hamile olmadığını hastane raporlarıyla belgelemesi sonucu beklemesi gereken 300 günlük süre ortadan kaldırılmaktadır.

Boşanma sonrası her birey hayatına devam etmelidir. Boşanan kadın da bu hususta yeniden evlenebilmek için 300 gün beklemek zorunda kalmamalıdır. O yüzden boşanan kadının iddet müddeti kaldırma davası açarak evlilik önündeki yasal engeli kaldırması doğaldır.

İddet Müddeti Kaldırma Davası

Boşanan kadınin iddet müddetini kaldırmak istemesi durumunda alcağı hastane raporu ve iddet müddeti kaldırma dilekçesi ile birlikte yetkili mahkemeye başvuru yapması gerekir. İddet müddetinin kaldırılması karışık bir süreç olabilmektedir. Bu süreçte hukuki prosedürlerin yerine doğru bir şekilde gitirilmesi en kısa süre içerisinde iddet müddetinin kaldırılmasını sağlayacaktır. Bu noktada bireyler uzman boşanma avukatları ile iletişime geçerek izlemeleri gereken yolu öğrenebilirler.

İddet Müddeti Kaldırma Ne Kadar Sürer?

İddet müddeti kaldırma davası süresi, bu süreçte prosedürlerin ne denli hızlı işletilebildiğine ve açılacak iddet müddeti kaldırma davasına bakan mahkemenin iş yüküne göre farklılık gösterebilmektedir. 10 gün ile 3 ay arasında değişen sürelerde bu davanın sonuçlanması sağlanabilmektedir. Bireylerin bu süreci boşanma avukatı ile yürütmeleri durumunda ise 10 gün ile 15 gün arasında bir sürede kadın yeniden evlenebilmek için bekleme süresini kaldırabilir.