Eşini Ailesiyle Görüştürmemek Boşanma Nedeni

Medeni Kanun boşanma davası açılabilemesi için gerekli olan hukuki boşanma sebeplerini Özel boşanma nedenleri ve genel boşanma nedenleri olarak ayırmıştır. Eşini ailesiyle görüştürmemek gibi bir davranışın sergilendiği durumlarda bu davrnaış genel boşanma nedenleri arasında yer alacaktır. Kanuna göre evlilik birliğinin temelinden sarsılması ve ortak yaşam kurulmasının taraflardan beklenmemesi durumunda boşanma davası açılabilir. Eşi ailesiyle görüştürmeme nedeniyle boşanma davası açacak olan kişilerin bu noktada boşanma davası açarken Medeni Kanun çerçevesinde, evlilik birliğinin temelinden sarsılması nedeniyle boşanma davası açması gerekir.

Eşi Ailesiyle Görüştürmemek Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Böyle bir davranışa maruz kalmış kişi boşanma davası açmak istemesi durumunda davayı açması gereken görevli mahkeme Aile Mahkemesidir.Kimi yerlerde ise aile mahkemesi bulunmadığından eşi ailesiyle görüştürmeme nedeniyle boşanma davası Asliye Hukuk Mahkemelerine açılır. Davanın açılması gereken yer eşlerin son altı aydır birlikte ikamet ettikleri yerde bulunan mahkemelerdir. Eşini ailesiyle görüştürmemek gibi bir davranışta bireyler bu hususta bir boşanma dilekçesi hazırlayarak boşanma istemiyle dava açabilirler.

Eşini Ailesiyle Görüştürmemek Nedeniyle Boşanma Dilekçesi

Boşanma dilekçesi hazırlanırken bireylerin, öne sürecekleri, boşanma gerekçesi, açılacak boşanma davasının niteliği, boşanma davasından talep ve beklentiler gibi önemli hususlar dikkatle üzerinde durulması gereken konulardır. Bilinmesi gerekir ki her boşanma dilekçesi birbirinden farklıdır. Bunun nedeni boşanmayı getiren olaylar, her evlilikte farklı şekilde gerçekleşebilmektedir. O yüzden boşanma dilekçesi hazırlarken bireylerin kendi durumlarına ilişkin bir boşanma dilekçesi ile birlikte davayı açmaları gerekir. Eşini ailesiyle görüştürmemek konusunda boşanma dilekçesi yazacak olan kişiler buna ilişkin olarak Medeni Kanunun 166. maddesini boşanmanın hukuki gerekçesi olarak öne sürmelidirler. Söz konusu madde, evlilik birliğinin temelinden sarsılması nedeniyle boşanma davası açılabildiğine hükmeder. Eşi ailesiyle görüştürmemek gibi bir davranışa maruz kalmış olan bireyler de evlilik birliğinin temelinden sarsıldığı ve ortak yaşamın kurulamadığı yönünde bir sav ile boşanma davasını açmalıdırlar. Ayrıca boşanma dilekçesi içerisinde olayların nasıl gerçekleştiği, boşanmadan doğacak haklar üzerinde beklenti ve taleplerin ne olduğu, olayın ispatına ilişkin tanık veya her hangi bir kanıt olup olmadığı gibi bilgiler de yer almalıdır.

Eşi Ailesiyle Görüştürmeme Nedeniyle Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Boşanma davası sürelerini belirleyen iki önemli unsur bulunur. Birincisi açılacak boşanma davasının türü, ikincisi ise boşanma davasında gerekli prosedürlerin hızlı ve etkili bir şekilde yerine getirilmesi amacıyla boşanma avukatı tutulup tutulmamasıdır. Öncelikle boşanma sürecinde açılabilecek iki farklı boşanma davası türü vardır. Anlaşmalı boşanma veya çekişmeli boşanma davası bu süreçte açılabilir. Anlaşmalı boşanma davası açacak kişiler açısından bu dava 10 gün ile 3 ay arasında sürebilir. Çekişmeli boşanma davaları ise minimum 1 yıl sürebileceği gibi bu süreden çok daha fazla da sürebilir. (3 yıl 5 yıl 10 yıl..)

Boşanma davası süresini minimuma indirebilmek ancak hukuki işlemlerin doğru ve hızlı bir şekilde yapılabilmesi ile mümkün olacaktır. Bu nedenle boşanma davası açacak bireyler uzman ir boşanma avukatı ile bu süreci yürütmelidirler. Diğer yandan tutulacak boşanma avukatı, velayet, nafaka, maddi ve manevi tazminat, boşanmada mal paylaşımı gibi konularda müvekkilinin yasal haklarını koruyacağından dolayı olası bir hak kaybının da önüne geçecektir.

Eşim Ailemle Görüşmeme İzin Vermiyor Ne yapmalıyım?

Bu gibi bir durumda Eşini Ailesiyle Görüştürmemek davranışını sergileyen kişiye karşı evlilik birliğinin temelden sarsılması ve ortak yaşam kurulmasının imkansız olması, boşanma davası açılabilmektedir.