Eşe İftira Atma Boşanma Nedeni

Boşanma davası açacak kişilerin bu süreçte merak ettiği konulardan birisi de eşe iftira atma boşanma nedeni sayılır mı konusudur. Eşe iftira atmak genel boşanma nedenleri arasında yer alır ve bu tür bir davranış evlilik birliğinin temelinden sarsılmasına neden olacağından açılacak olan boşanma davası içerisinde boşanma nedeni olarak öne sürülebilir. Bu noktada eşe iftira atan kişi, boşanmayı getiren olaylar üzerinde kusurlu olacaktır.

Eşe İftira Atma Boşanma Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Eşe iftira atma nedeniyle boşanma davası açacak olan kişilerin bu noktada boşanma davasını açabilmeleri için gerekli belgeler ile birlikte yetkili mahkemeye başvuru yapmaları gerekir. Boşanma davalarının açılacağı mahkemeler, Aile Mahkemeleridir. Aile Mahkemesi bulunmayan yerlerde ise boşanma davası, Aile Mahkemesi görevi gören Asliye Hukuk Mahkemesine Açılabilir. Bu noktada yetkili mahkemeyi doğru belirlemek önemlidir.Eşe iftira atma nedeniyle boşanma davası açmak isteyen kişilerin davayı açmaları gereken yetkili mahkeme eşlerin son altı aydır birlikte ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemesi veya Aile Mahkemesi yoksa Asliye Hukuk Mahkemesidir.

Eşe İftira Atma Nedeniyle Boşanma Dilekçesi Nasıl Hazırlanır?

Eşe iftira atma nedeniyle boşanma davası açılırken, bu hususta bir boşanma dilekçesi hazırlanmalıdır. Eşe iftira atma nedeniyle boşanacak kişilerin boşanma dilekçesi içerisinde öne sürmeleri gereken hukuki gerekçe, “evlilik birliğinin temelinden sarsılması nedeniyle boşanma” olmalıdır. Medeni Kanun ortak yaşam kurulmasının taraflardan beklenmeyecek şekilde evlilik birliğinin sarsıldığı durumlarda boşanma davası açılabeceğine hükmetmektedir. Bu noktada eşe iftira atma nedeniyle boşanma dilekçesi hazırlayacak olan kişiler de bu hukuki sebep üzerinden boşanma davalarını açmalıdırlar. Eşe iftira atma nedeniyle boşanacak kişilerin bu noktada hazırlamaları gereken boşanma dilekçesi içerisinde boşanmayı getiren olayların izahının yapılması ve boşanmayı getiren olayların ispatına ilişkin delillerin bulunduğunun belirtilmesi boşanma dilekçesini daha zengin kılacaktır. Bunun yanı sıra eşe iftira atma nedeniyle boşanma dilekçesi hazırlanırken, boşanma dilekçesi içerisinde mutlaka boşanma sonrası istek ve talepler belirltilmelidir.

Eşe İftira Atma Nedeniyle Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Eşe iftira atma nedeniyle açılacak boşanma davasında süreyi belirleyen unsurlar vardır. Bunlardan en önemli iki tanesi, açılacak boşanma davasının türü ve boşanma davasında gerekli prosedürlerin nasıl yerine getirildiği, eşe iftira atma nedeniyle boşanma davası süresini belirler. Bu noktada eşler boşanmanın tüm hukuki sonuçlarında uzlaşarak anlaşmalı boşanma yoluna gidebilirler. Anlaşmalı boşanma davaları etkili bir süreç yönetimi ile tek celsede sonuçlandırılabilir. Aksi durumda dava 7 8 ay gibi bir süre alabileceği gibi yapılacak hatalar sonucunda davanın reddi de gündeme gelebilir. Eşe iftira atma nedeniyle boşanma davası açacak kişilerin eşleri ile herhangi bir hususta anlaşamamaları durumunda ise boşanma davası çekişmeli olarak yürütülür. Bu noktda dava uzman bir boşanma avukatı ile açılarak 1 yıl içerisinde sonuçlandırılabilir. Boşanma sürecinde gerekli prosedürlerin etkili bir şekilde yerine getirilmemesi durumunda dava 4 5 yılı bulabilir.