Dayak Nedeniyle Boşanma

Evlilik içerisinde eşlerden birisinin diğer eşi dövmesi ya da dayak atması, haklı boşanma nedenleri arasında yer alır. Bu gibi durumlarda bireyler boşanma davası açabilmektedir. 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu boşanma davasının hangi durumlarda açılabileceğini ve hangi davranışların boşanma nedenleri arasında yer aldığını belirtmiştir. Bu durumda dayak nedeniyle boşanma davası açacak bireyler, pek kötü davranış kapsamında evlilik birliğinin temelinden sarsılmasını ve ortak yaşam kurulmasının imkanız olduğunu öne sürerek boşanma davası açabilmektedirler.

Evlilikte dayak, tarafların ortak yaşam kurmalarını imkansız hale getirebilmektedir. Burada medeni kanunun 166. maddesi, ortak yaşam kurulmasının taraflardan beklenmeyecek şekilde evlilik birliği sarsılmış ise boşanma davası açılabileceğine hükmeder. O nedenle dayak nedeniyle boşanma davası açacak olan kişilerin de temelde üzerinde durmaları gereken husus, evlilik birliğinin temelinden sarsılması olmalıdır.

Dayak nedeniyle eşinden boşanmak isteyen bireyler, bu süreçte etkili bir boşanma davası süreci yürütmelidirler. Aksi durumda boşanma davası reddedilebileceği gibi, tekrar aynı şekilde bir davranışa maruz kalma ya da boşanma sonrası hak kaybı yaşama gibi bir çok durumla karşı karşıya kalabilirler. Burada eşinden dayak yiyen kişi boşanma davası içerisinde farklı önleyici uygulamalar talep edebilir. Örneğin yeniden aynı davranışla karşılaşılmaması adına hakim evden uzaklaştırma kararı verebilmektedir. Ya da hakim dayak yiyen eşe ve çocuklara yaklaşılmasının engellenmesi adına farklı bir önleyici tedbire de hükmedebilir. Bireylerin bu anlamda boşanma davası içerisinde etkili bir süreç yönetmeleri onların gerek en kısa sürede boşanmalarında gerekse de boşanma süresince ve sonrasında herhangi bir hak kaybı ile karşılaşmamalarına olanak sağlar.

Burada tavsiyemiz, dayak nedeniyle boşanma davası açacak kişilerin mutlaka uzman bir boşanam avukatı tarafından destek almalarıdır. Boşanma avukatı tarafından alınacak hukuki destek, dayak mağduru kişiye varsa çocukların velayeti, mal paylaşımı, tazminat, nafaka gibi önemli konularda mutlak yarar sağlayacaktır.

Dayak Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Dayak nedeniyle boşanma davası açacak bireyler, bu hususta davayı eşleri ile birlikte ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemesine, ikamet ettikleri yerde Aile Mahkemesi bulunmuyor ise, Asliye Hukuk Mahkemesine açabilmektedirler. Belirtmek gerekir ki dayak nedeniyle boşanma davalarında maruz kalınan davranış karşı tarafı kusurlu yapacağından dolayı etkili bir savunma yapılması ve dayak unsurunun ispat edilmesi gerekir. Burada birey, dayak nedeniyle boşanma davasında eşinin kendisini dövdüğünü ispatlayamaz ise boşanma davası reddedilir. Dayak nedeniyle boşanma davalarında bu ispat, farklı şekillerde yapılabilir. Örneğin tanık beyanları bu hususta kullanılabileceği gibi, sağlık kuruluşlarından alınacak darp raporu ile de boşanmada ispat yapılabilir. Diğer yandan dayak nedeniyle boşanma davası açacak kişi bu davrnaış sonrası kolluk kuvvetlerine başvuru yaparak şikayetçi olması durumunda bu şikayete ilişkin belgeler de mahkemede ispat aracı olarak kullanılabilir.