Çekişmeli Boşanma Davası

Boşanma evlilik birliğinin yasal olarak sonlandırılması kavramıdır. Bu süreçte bireylerin evliliklerini bitirebilmeleri için boşanma davası açmaları zorunludur. Boşanma davası usul ve şekil yönünden farklı türlerde olabilmektedir. Eşlerin boşanma sürecinde herhangi bir konuda anlaşmazlık içerisinde olmaları durumunda açılacak olan boşanma davası çekişmeli olarak yürütülmektedir. Çekişmeli boşanma davası olarak adlandırılan bu süreç anlaşmalı boşanma davaları ile kıyaslandığında daha karmaşık ve daha uzun sürmektedir.

Çekişmeli Boşanma Davası

Çekişmeli boşanma davası açan bireyler, boşanma sürecinde eşleri ile çocuğun velayeti, evlilik içerisinde alınan malların paylaşımı, boşanma sonrası ödenecek nafaka ya da tazminat gibi konularda çekişme içerisinde olabileceği gibi boşanma iradesi yalnızca tek eş tarafından da sergilenebilmektedir. Eşlerden birisi boşanmak istemekte fakat diğer eş boşanmak istememektedir. Bu gibi durumlarda açılacak boşanma davası çekişmeli boşanma davası olarak adlandırılır.

Çekişmeli Boşanma Davası Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Çekişmeli boşanma sürecinde bireyler açılacak olan boşanma davasında hukuki prosedürleri etkin bir şekilde yerine getirmelidirler. Zira çekişmeli boşanma davası hukuki temele dayandırılmaz ise boşanma davası reddedilir. Bu hususta çekişmeli boşanma davası açacak kişiler, boşanma davasının açılacağı yetkili mahkemeyi doğru belirleme, boşanma davası için öne sürülecek boşanma nedenini Medeni Kanuna dayandırma ve dava içerisinde boşanma nedeninin ispatı, boşanma nedeninin, boşanma belgelerinin doğru hazırlanması, boşanma dava içerisinde etkin bir savunma yapılması… gibi bir çok konu ile ilgili olarak yerine getirilmesi gereken bürokratik işlemler vardır ve sürecin ne kadar sürede sonuçlanacağı ve sonucunun nasıl olacağı bu prosedürlerin nasıl yerine getirildiği ile ilintilidir.

Çekişmeli Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Çekişmeli boşanma davası, dava için gerekli olan boşanma dilekçesi ile birlikte açılabilir. Dava eşlerin son altı ay içerisinde birlikte ikamet ettikleri yerdeki Aile Mahkemesinde açılacaktır. Eşler açısından son altı ay farklı yerlerde ikamet edilmesi gibi bir durum var ise boşanma davası davalının bulunduğu yerde açılabilir. Aile Mahkemelerinin bulunmadığı noktalarda ise Asliye Hukuk Mahkemesine Çekişmeli boşanma davası açılmalıdır.

Çekişmeli Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Çekişmeli boşanma davası süresi süreç içerisinde atılacak olan adımlara göre farklılık gösterecektir. Çekişmeli boşanma davası süresi 3 4 yılı bulabileceği gibi, hukuki prosedürlerin doğru yerine getirilmesi noktasında 6 ay ile 10 ay arasında bir sürede de sonuçlandırılabilmektedir. Bu anlamda çekişmeli boşanma davası açacak kişilere hukuki bilgi ve deneyim açısından uzman olan boşanma avukatları ile süreci yürütmeleri önerilmektedir.