Çekişmeli Boşanma Davası Süresi

Boşanmanın hukuki sürecinde açılacak boşanma davası niteliğine göre boşanma davası süresi de farklılık göstermektedir. Bu süreçte eşlerden birisinin boşanmak istememesi ya da her iki eşinde boşanmayı kabul etmesi fakat boşanmanın hukuki sonuçları üzerinde uzlaşma sağlayamamaları durumunda açılacak boşanma davası türü çekişmeli boşanma olarak adlandırılır. Çekişmeli boşanma davası süresi, anlaşmalı boşanma ile kıyaslandığında daha uzun olmaktadır. Çekişmeli boşanma davası süresi ortalama olarak 4 ile 6 celse arasında sonuçlandırılabilmektedir.

Çekişmeli Boşanma Davası Süresi Nasıl Belirlenir?

Çekişmeli boşanma davalarında taraflar, müşterek çocuğun velayeti, evlilik içerisinde edinilen malların paylaşımı, tazminat ve nafaka gibi bir çok konuda anlaşmazlık yaşayabilmektedirler. Bu da açılacak boşanma davasının süreç olarak daha kapsamlı ele alınmasına neden olmaktadır. Çekişmeli boşanma davalarında öne sürülen boşanma nedeninin araştırılması, gerekli bulguların edinilmesi, boşanmaya ilişkin gelişen durumların tespiti gibi birçok unsur takip edilmektedir. O nedenle çekişmeli boşanma davası süresi daha fazla olmaktadır.

Çekişmeli boşanma davası süresi ile ilgili olarak bu süreyi belirleyecek temel unsurlar vardır. Açılacak olan boşanma davası nedeni, boşanma avukatı tutulması, boşanma davasının açılacağı mahkemenin iş yükü gibi unsurlar çekişmeli boşanma davası süresini belirler.

Çekişmeli boşanma davaları süreleri

Çekişmeli Boşanma İçin Öne Sürülecek Nedenler

Çekişmeli boşanma davalarında bireylerin öne süreceği boşanma nedeni boşanma davası süresini belirleyebilmektedir. Örneğin hayata kast nedeniyle açılacak boşanma davalarında hakim mağdurun bir daha bu şekilde bir eyleme maruz kalmaması nedeniyle boşanma davasını çok uzatmadan sonuçlandırabilmektedir. Ya da akıl hastalığı nedeniyle boşanmak isteyen kişiler açısından hakim, akıl hastası bireyin ortak yaşamı sürdüremeyeceği hastane raporlarıyla kanıtlanması durumunda boşanma davasını daha kısa sürede sonuçlandırabilir.

Çekişmeli Boşanma İçin Avukat Tutulması

Çekişmeli boşanma davası süresi açısından belirleyici olacak bir başka unsur ise boşanma avukatı tutulmasıdır. Boşanma avukatı süreç içerisinde yerine getirilmesi gereken hukuki prosedürlerin hızlı bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlayarak en kısa sürede boşanma davasının sonuçlandırılmasını sağlar. Boşanma avukatı tutulmadan açılan boşanma davaları 2 3 yıl gibi bir sürede sonuçlanabilmektedir. Bunun yanında bireylerin boşanma avukatı tutmaları durumunda bu süre 8 ay ile 1 yıl arasında değişmektedir. Diğer yandan açılacak boşanma davasının boşanma ile sonuçlanabilmesi için hukuki altyapının da doğru bir şekilde oturtulması gerekir. Bu açıdan da boşanma avukatı müvekkiline mutlak avantaj sağlar.

Boşanma Davası Açılacak Mahkeme

Çekişmeli boşanma davası süresi açısından belirleyici bir diğer unsur ise boşanma davasının açılacağı mahkemenin iş yüküdür. Çekişmeli boşanma davalarında davanın açılacağı mahkemenin iş yoğunluğu fazla ise boşanma davası daha uzun sürelerde sonuçlanacaktır. Çekişmeli boşanma davası açılacak Aile Mahkemesinin iş yükünün az olması durumunda çekişmeli boşanma davası süresi de daha kısa olmaktadır.