Boşanma Davasını Hangi Taraf Açmalıdır?

Boşanma sürecinde merak edilen konulardan birisi de boşanma davasını kimin açması gerektiğidir. Halk arasında yanlış bilinen durumlar vardır. Örneğin boşanma davasını ilk açan taraf avantajlıdır ya da boşanma davasını karşı tarafın açmasını beklemek daha iyidir gibi algılar tamamen hukuki açıdan Bir şey ifade etmemektedir. “Boşanma davasını hangi taraf açmalıdır” diye merak eden kişiler açısından hukuki anlamda boşanma davasını kimin açtığının bir önemi bulunmamaktadır. Boşanma davalarında esas unsur davayı açan kişinin öne sürdüğü hukuki gerekçeyi ispat etmesidir.

Boşanma Davasını Hangi Taraf Açmalıdır – Karşı Dava

Boşanma sürecinde davayı kimin önce açtığının bir önemi bulunmaz. Burada davayı açan kişi öne sürdüğü boşanma sebebini ispatla yükümlüdür. Diğer yandan boşanma davası açılan kişi karşı dava açarak farklı bir boşanma sebebi öne sürebilmektedir. Örneğin terk nedeniyle boşanma davası açılan kişi eşinin kendisine şiddet uygulaması nedeniyle karşı dava açabilmektedir. Yani boşanma davasını ilk açmak avantajlıdır diye bir durum söz konusu olamaz. Ya da boşanma davasını karşı tarafın açmasını beklemek de avantajlı olamaz. Bir başka örnekte evlilik birliğinin temelden sarsılması nedeniyle boşanma davası açan kişi öne sürdüğü gerekçeleri ispat etmesi durumunda boşanma gerçekleşir.

Boşanma davası açarak evliliğini sonlandırmak isteyen kişiler bu hususta kulaktan dolma bilgiler yerine mutlaka uzman bir boşanma avukatı ile iletişime geçerek davanın seyri ve sonucu hakkında bilgi edinmelidir. Boşanma avukatları, boşanma davasını hangi taraf açmalıdır diye merak eden kişilere bu süreçte hukuki destek sağlayarak onların boşanmadan doğacak olan yasal haklarını gözetmektedir. O yüzden boşanma avukatı ile boşanma sürecinin yürütülmesi önemlidir.

Boşanma Sürecinin Doğru Yürütülmesi

Boşanma sürecinde hukuki bilgi ve deneyim gereklidir. Bu süreçte bireyler çocuğun velayeti, nafaka, mal paylaşımı, maddi manevi tazminat gibi bir çok konuda haklarını korumalıdırlar. Bunun için de boşanma sürecinin doğru yürütülmesi gerekir. Boşanma sürecinin yanlış yürütülmesi bireylere gerek zaman gerekse de hak kaybı getirmekle birlikte davanın reddini de getirebilir. Boşanma davasının reddi durumunda davayı açan kişi aynı hukuki nedenle 3 yıl tekrar boşanma davası açamaz.

Boşanma davasını hangi taraf açmalıdır 2015