Boşanma Davasını Boşanma Avukatları ile Açmak Zorunlu Mu?

Boşanma davası açarak evliliğini sonlandırmak isteyen kişilerin bu süreçte boşanma avukatı tutmaları zorunlu olmamaktadır. Sadece boşanma davası için değil, hiç bir dava türü için bireylerin avukat tutma zorunlulukları yoktur. Dilerlerse boşanma davası bireysel olarak da açılabilmektedir. Fakat boşanma davası zor bir süreçtir ve bu süreç içerisinde gerek boşanma davası süresi gerekse de boşanmadan kaynaklanacak yasal hakların korunması önem arz etmektedir. Ülkemizdeki boşanma davaları süresi ve boşanma davalarında yaşanan hak kayıpları düşünüldüğünde, boşanma davasını boşanma avukatları ile açmak zorunlu mu diyen kişiler açısından boşanma avukatı tutulmasının önemi ortaya çıkmaktadır.

Boşanma Davasını Boşanma Avukatları ile Açmak Neden Önemlidir?

Boşanma avukatları, boşanma davalarında müvekkillerinin müşterek çocuğun velayeti, evlilik içerisinde edinilen malların paylaşımı, yoksulluk nafakası çocuk bakım nafakası gibi nafaka talepleri, maddi ve manevi tazminat talepleri gibi konularda hak kaybı yaşamamaları adına hizmet vermektedir. Bu anlamda boşanma avukatları ile boşanma davası açılması her ne kadar zorunlu olmasa bile bireylere önerilmektedir.

Boşanma davası açılması ve yürütülmesi noktasında bireyler hukuki bilgi ve deneyime ihtiyaç duyacaklardır. Boşanma davasının nerede açılacağı boşanma davası için hangi gerekçenin öne sürüleceği, boşanma gerekçesinin dava içerisinde ispatı, boşanma davasında tanık listesi, bilirkişi tayin edilmesi… gibi bir çok konuda atılacak olan adımlar boşanma davasının seyri açısından önemlidir.

Boşanma Davasını Boşanma Avukatları ile Açmak Avantaj Sağlar

Boşanma Davası açılırken açılacak boşanma davasının hukuki alt yapısının doğru bir şekilde işlenmiş olması önemlidir. Aksi bir durumda açılacak boşanma davası reddedilir. 4721 sayılı Medeni Kanun boşanma davasının reddi durumunda aynı hukuki gerekçe ile boşanma davası açılabilmesi için 3 yıl gibi bir süre beklenmesine hükmetmiştir. Bir örnekle açıklamak gerekirse şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası açacak kişilerin bu davasının reddedilmesi durumunda tekrar şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası açabilmesi için 3 yıl beklemesi şarttır.

Boşanma Davasını Boşanma Avukatları ile Açmak Zorunlu Mudur?

Boşanma davası ya da bir başka dava olsun, bireylerin hiç bir şekilde avukat tutmaları zorunlu değildir. Lakin dava süreleri ve yasal hakların korunması noktasında boşanma avukatı tutulması bireyler açısından önemlidir. O yüzden boşanma avukatı tutulması önerilir.