Boşanma Davası Ne Kadar Sürer

Evliliğini boşanma ile birlikte sona erdirmek isteyen kişilerin merak ettiği konulardan birisi de boşanma davası süresidir. Boşanma davası ne kadar sürer diyen kişilerin bu süreçte açacakları boşanma davası süresini belirleyecek olan hususlar vardır. Açılacak olan davanın niteliği, dava için gerekli prosedürlerin nasıl yerine getirileceği, davanın açılacağı mahkemenin iş yükü, boşanma avukatı tutulup tutulmaması gibi unsurlar, boşanma davası ne kadar sürer diyen bireyler açısından dava süresini belirler.

Anlaşmalı Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Anlaşmalı boşanma davası eşlerin her ikisinin de boşanma yönünde irade sergilediği ve boşanmanın tüm sonuçlarında uzlaştığı dava türüdür. Bu süreçte anlaşmalı olarak boşanacak kişiler açısından gerekli prosedürlerin etkili bir şekilde yerine getirilmesi durumunda dava 10 günle 2 ay arasında sonuçlandırılabilir. Anlaşmalı boşanma davası ne kadar sürer diyen kişinin davayı doğru bir şekilde yürütemeyip, gerekli prosedürleri etkili şekilde yeirne getirmediği noktada anlaşmalı boşanma davası 6 7 ay sürebilir. Diğer yandan davanın yanlış yürütülmesi durumunda anlaşmalı boşanma davası çekişmeli boşanma davasına dönebileceği gibi, davanın reddi de söz konusu olabilir. O yüzden anlaşmalı boşanma davası ne kadar sürer diyen kişilere boşanma avukatı tarafından destek almaları önerilir. Boşanma avukatları, müvekkillerinin en kısa süre içerisinde anlaşmalı olarak boşanmalarını sağlamanın yanı sıra anlaşmalı boşanma protokolü içerisinde beyan edilen hususlar ile ilgili olarak hak kaybı yaşamalarını da engelleyecektir.

Çekişmeli Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Çekişmeli boşanma davası süresi anlaşmalı boşanma davaları ile kıyaslandığında daha uzun sürmektedir. Öyle ki çekişmeli boşanma davasının doğru yürütülememesi davanın 5 sene dahi sürmesine neden olabilecek hatta davanın reddi de söz konusu olabilecektir. Çekişmeli boşanma davası ne kadar sürer diyen bireyler açısından mutlaka boşanma süreci doğru şekilde yürütülmeli ve hukuki prosedürler etkili bir biçimde yerine getirilmelidir. Doğru bir şekilde yürütülmüş çekişmeli boşanma süreci, ortalama 4 ile 6 celse arasında sonuçlandırılabilir. Bu da 8 ay ile 1 yıl arasında bir süreye tekabül eder. Çekişmeli boşanma davalarında dava için öne sürülen hukuki nedenin araştırılması, yorumlanması, gerekli incelemenin yapılması, tanık dinlenmesi, ispata ilişkin diğer argümanların incelenmesi gibi bir çok prosedür uygulanır. Bu da çekişmeli boşanma davasının süresinin uzamasına neden olmaktadır. Burada boşanma davasının uzman bir boşanma avukatı ile yürütülmesi mutlak fayda sağlar. Çekişmeli boşanma davası ne kadar sürer diye merak edenler açısından bu süreci boşanma avukatı ile yürütmek gerek davanın en kısa sürede çözülmesine gerekse de boşanma sonrası herhangi bir hak kaybı ile karşılaşılmamasına olanak sağlar. Bu yüzden her ne kadar boşanma avukatı tutulması zorunlu olmasa bile boşanma avukatı ile boşanma davası açılması önerilmektedir.

Boşanma Davası Kaç Celse Sürer?

Boşanma davasının kaç celse süreceği açılacak olan davanın türüne ve sürecin nasıl yürütüldüğüne göre farklılık göstermektedir. Örneğin uzman bir boşanma avukatı ile açılacak olan anlaşmalı boşanma davası tek celsede sonuçlandırılabilir. Bu da bireylerin 10 gün ile 1 ay arasında bir sürede boşanmalarına olanak sağlar. Çekişmeli boşanma davaları ise etkili bir süreç yönetümi ile 4 ile 6 celse arasında sonuçlandırılabilir. Burada boşanma davasının kaç celse süreceği kadar, karşı dava açma, cevap dilekçesi, cevaba cevap dilekçesi gibi prosedürlerin hızlı ve doğru şekilde yerine getirilmesi önemlidir.