Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma kavramı eşlerin evlilik birliğini yasal olarak sonlandırmaları olarak nitelendirilebilir. Bu süreçte yasal olarak evliliğin sonlandırılabilmesi için 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu haklı bir nedenle boşanma davası açılması gerektiğine hükmetmektedir. Kanun içerisinde hangi durumların boşanma davasında haklı neden olarak öne sürülebileceği açıkça ifade edilmektedir. Boşanma davası nasıl açılır diye merak eden bireylerin davayı açmak kadar boşanma davasını yürütmeleri de önemlidir. Boşanma davalarında görevli mahkemeler Aile Mahkemeleridir.

Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma davası nasıl açılır diyen kişilerin eşleri ile birlikte ikamet ettikleri yer mahkemesine yapacakları başvuru ile boşanma davası açılır. Boşanma davası açılması için bireylerin gerekli belgeleri hazırlamaları gerekir. Boşanma davası dilekçesi ile yapılacak bu işlem hukuki çerçevede olmalıdır. Yani bireyler boşanma davası açarken boşanma davası dilekçesini kanun çerçevesinde hazırlamalıdırlar. Açılacak olan boşanma davasının hukuka uygun olmaması boşanma davasının reddine neden olacaktır.

Hukuki Anlamda Boşanma Davası Nasıl Açılır

Boşanma davası nasıl açılır sorusu kadar boşanma davasının nasıl yürütüleceği de önemlidir. Boşanma davası açacak olan kişi dava içerisinde gerekli prosüdürleri doğru adımlarla uygulamalıdır. Bu süreçte öne sürülen boşanma nedeni ispat yükümlülüğü boşanma davasını açacak olan kişidedir. Boşanma davasını açacak olan kişi boşanma nedenini tanık beyanları ve çeşitli argümanlar ile yapabilmektedir.

Boşanma dava süreci içerisinde yerine getirilmesi gereken farklı prosedürler vardır ve bireyler bu prosedürleri nasıl yerine getirdiğine görefarklı sürelerde boşanabilmektedirler. Boşanmaya ilişkin prosedürlerin etkili şekilde yerine getirilmesi en kısa süre içerisinde boşanma davasının sonuçlanmasına olanak sağlar. Boşanma davası içerisinde yapılacak olan hatalar ise boşanma davasının süresini uzatabileceği gibi boşanmanın reddi kararının çıkmasına da neden olabilir. Bilindiği gibi boşanma davasının reddi gibi bir sonuçta boşanma davası açan taraf 3 yıl boyunca aynı nedenle tekrar boşanma davası açamamaktadır.

Boşanma davası nasıl açılır diyen kişiler açısından sürecin karmaşık olması nedeniyle bu süreçte uzman bir boşanma avukatı tutulması önerilir. Boşanma avukatı müvekkillerinin en kısa sürede evliliği noktalaması dışında nafaka velayet mal paylaşımı ya da tazminat konularında hak kaybı yaşamasını da engelleyebilmektedir.