Boşanma Davalarında Yasal Haklar Nasıl Korunur?

Boşanma sürecinde bireylerin yasal haklarını bilmeleri ve korumaları, çocuğun velayeti, mal paylaşımı, nafaka ya da tazminat açısından oldukça önemlidir. Boşanma davalarında yasal haklar korunabilmesi için bu hakların ne olduğu bilinmelidir. O yüzden boşanma davası açacak kişilerin boşanma hukukuna hakim olmaları gerekir. Boşanmanın hukuki sürecinin yürütülmesi bilgi ve deneyim gerektirir. Bu noktada boşanma avukatı tutulması taraflara mutlak avantaj sağlar. Boşanma davalarında yasal haklar nasıl korunur diye merak eden bireylerin bu süreçte boşanma avukatı tutmaları zorunlu değildir. Fakat boşanma avukatı gerek boşanma davası süresi gerekse de boşanmadan doğacak hak kayıplarının önüne geçilmesi adına önemli bir unsurdur.

Boşanma Davalarında Yasal Haklar Nelerdir?

Boşanma davası açacak kişiler, çocuğun velayeti, mal paylaşımı, nafaka, tazminat gibi bir çok konuda hak sahibi olabilirler. Tabiki burada hak sahipliği davanın nasıl yürütüldüğü ve nasıl sonuçlandırıldığı ile ilintilidir. Örneğin çocuğunun velayetini almak isteyen kişi bu konuda etkili bir savunma yaparak, çocuğun menfaatleri doğrultusunda kendisi ile yaşamasının gerekliliğine vurgu yapmalıdır. Çocuğun velayeti konusunda hakim kanaati oluşturulması ile ancak velayete hak kazanılabilir. Diğer yandan tazminat talebinde bulunacak kişi maddi tazminat talep edebilmek için boşanmayı getiren olaylar üzerinde eşinden daha az kusura sahip olmalıdır. Boşanmalarda kusurlu tarafın tazminat talep etme hakkı bulunmaz. Boşanma davalarında yasal hakların korunabilmesi sürecin doğru yürütülmesiyle mümkündür. O yüzden bu süreç mutlaka uzman bir boşanma avukatı ile yürütülmelidir.

Boşanma Davalarında Yasal Haklar Kaybedilirse Ne Olur?

Boşanma davalarında yasal haklar farklı nedenlerden dolayı sekteye uğrayabilir Bu durum kimi zaman çözüme ulaşamayabilir. Örneğin anlaşmalı boşanma protokolü içerisinde tarafların mal paylaşımı ya da tazminat konusundan feragat ettiklerini beyan etmeleri durumunda ileride bu haklarını tekrar almak için dava açmaları imkansızdır. O yüzden boşanma davalarında atılacak her adım titizlikle seçilmelidir. Bir başka örnek vermek gerekirse boşanma davasının reddedilmesi durumunda bireyler aynı nedenle 3 yıl içerisinde yeniden boşanma davası açamazlar. Bu da kişiye zaman ve maddi kayıp anlamına gelir. Boşanma davalarında yasal hakların bilinmesi ve korunması boşanma sonrasında olduğu gibi daha ileri bir dönemde de hak kaybı yaşanmasını önler. Örneğin alınan nafakanın miktarı, hangi nafaka türünün alınabileceği, mal paylaşımının nasıl yapılacağı.. gibi bir çok konu ileriki dönemde de bireylerin boşanmanın maddi sonuçları üzerinde hak kaybı yaşanmasını önleyecektir.