Aşağılama Nedeniyle Boşanma

Evlilik içerisinde eşi aşağılama davranışı, mutlu bir evliliğin boşanma ile sonuçlanmasına neden olabilecek davranışlar arasında yer alır. Aşağılama nedeniyle boşanma davası açmak isteyen bireyler, eşinin bu tutumu karşısında evliliği sonlandırabilirler. Medeni Kanun içerisinde hangi duurmlarda boşanma davası açılabileceği açıkça ifade edilmektedir. Buna göre boşanma nedenleri arasında eşi aşağılama da yer alır.

Aşağılama Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Aşağılama nedeniyle boşanmak isteyen bireyler, boşanma davasını açmak için eşleri ile birlikte son altı ay içerisinde ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemesine boşanma dilekçeleri ile birlikte başvuru yapmalıdırlar. Aşağılama nedeniyle boşanma davası açılması gereken bölgede Aile Mahkemesinin bulunmaması durumunda ise bu dava Asliye Hukuk Mahkemelerinde görüleceğinden dolayı dava bu mahkemelere açılabilir. Burada bireyler açısından boşanma davasının açılması kadar, davanın nasıl yürütüleceği de önem arz etmektedir.

Aşağılama Nedeniyle Boşanma Dilekçesi

Eşi aşağılama nedeniyle boşanma davası açacak bireylerin bu süreçte hukuki anlamda kusursuz bir boşanma dilekçesi hazırlamaları dava sürecinin daha kolay bir şekilde ilerlemesine ve olası bir hak kaybı ile karşılaşılmamasına olanak sağlar. Bu noktada aşağılama nedeniyle boşanma dilekçesi hazırlayacak kişilerin, öne sürecekleri hukuki sebebi doğru seçmeleri gerekir. Bu noktada öne sürülecek boşanma nedenleri, pek kötü davranış nedeniyle boşanma olabileceği gibi evlilik birliğinin temelinden sarsılması nedeniyle boşanma davası da açılabilir. Bunun dışında aşağılama nedeniyle boşanma dilekçesi içerisinde birey, boşanmayı getiren olayların izahını yapmalıdır. Ayrıca boşanma dilekçesi içerisinde boşanmadan sonraki beklenti ve talepler de dile getirilerek zengin bir boşanma dilekçesi hazırlanabilir. Dilekçe içerisinde çocuğun velayeti, nafaka ve tazminat talepleri gibi hususlar üzerindeki talepler ifade edilmelidir.

Aşağılama Nedeniyle Boşanma Davalarında Tazminat

Boşanmayı getiren olaylarda eşinden daha az kusura sahip ya da kusursuz olan bireyler boşanma davalarında tazminat talep edebilmektedir. Bu noktada birey, boşanma sonrası yaşam standartlarında düşüş olması nedeniyle maddi tazminat talebinde bulunabilecekleri gibi aşağılama nedeniyle kişilik hakları saldırıya uğradığı için manevi tazminat talebinde de bulunabilmektedir.

Aşağılama Nedeniyle Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Aşağılama nedeniyle boşanma davaları açılacak davanın niteliği ve bu süreçte hukuki prosedürlerin nasıl yerine getirileceğine göre farklı sürelerde sonuçlanacaktır. Eşler aşağılama nedeniyle boşanma davası açarken tük hukuki sonuçlarda uzlaşarak anlaşmalı boşanma gerçekleştirebilecekleri gibi herhangi bir konuda anlaşamayarak çekişmeli boşanma da yapabilirler. Anlaşmalı boşanma davaları ortalama olarak 10 gün ile 3 ay arasında sonlanabilir. Çekişmeli boşanma ise minimum bir yıl içerisinde bitebileceği gibi 5 10 hatta 20 yıl bile sürebilir. Bu noktada uzman bir boşanma avukatı tarafından destek alınması boşanma için gerekli işlemlerin hızlıca çözülmesine olanak sağlayacağından en kısa sürede boşanma yapılmasının yolunu açacaktır.