Aldatma Nedeniyle Boşanma

Aldatma, evlilik içerisinde eşlerin birbirlerine olan sadakat yükümlülüğünün ihlali anlamına gelmektedir ve boşanma davalarına sıklıkla konu olmaktadır. Medeni Kanun içerisinde belirlenen boşanma nedenleri içerisinde aldatma (zina) nedeniyle boşanma da yer almaktadır. Aldatma (zina) nedeniyle boşanma davası açmak isteyen kişiler açısından bu süreçte boşanma davasının yürütülmesi önemlidir. Zira gerek boşanma davası süresi gerekse de yasal hakların korunması hukuki anlamda bilgi ve birikim gerektiren bir konudur. Aldatma nedeniyle boşanmalarda eşlerden birisinin sadakat yükümlülüğünü ihlal etmesi açılacak boşanma davası içerisinde onu kusurlu yapacaktır. Aldatma nedeniyle boşanma davalarında aldatan kişi kusurludur ve kusur nafaka, tazminat gibi boşanmanın maddi sonuçlarını direk etkilemektedir. Aldatma, Medeni Kanunda özel boşanma nedeni olarak hükmedilmiş olup bu sebeple boşanma davası açılabilmektedir.

Aldatma nedeniyle açılacak olan boşanma davalarında bireylerin hukuki anlamda uzman bir boşanma avukatı tarafından alacakları destek onların kolay bir boşanma gerçekleştirmelerine olanak sağlayacaktır.

Aldatma Nedeniyle Boşanma Şartları

Aldatma nedeniyle boşanma davası açılabilmesi için bireylerin aldatma olayını öğrendikten itibaren altı ay içerisinde boşanma davasını açmaları gerekir. Aksi durumda aldatılmanın affedildiği kanısı oluşacağından aldatma nedeniyle boşanma davası açılamamaktadır. Diğer yandan aldatmanın üzerinden 5 yıl geçmesi durumunda da aldatma nedeniyle boşanma davası açılamaz.

Aldatma Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Aldatma nedeniyle boşanma davası açacak olan kişilerin bu süreçte boşanma davasını açmaları gereken mahkeme Aile Mahkemesidir. Bireyler eşleri ile birlikte son 6 ay içerisinde ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemesine boşanma istemiyle dava açabilirler. Boşanma davası belgeleri ile Aile Mahkemesine başvuru yapılmalıdır.

Aldatma Nedeniyle Boşanma – Boşanma Avukatı Tutulması Önemlidir!

Aldatma nedeniyle boşanma davalarında bireylerin yasal haklarını korumaları önemli bir konudur. Velayet mal paylaşımı nafaka ya da tazminat gibi konularda hak kaybı sıklıkla yaşanabilmektedir. Bu konularda bireylerin yasal haklarını korumaları adına boşanma avukatı tutmaları önerilir. Boşanma avukatları müvekkillerinin yasal haklarını koruma anlamında hizmet vermekte olup bunun dışında boşanma davası süresinin minimuma indirilmesini sağlayarak boşanma sürecinin en kısa sürede sonuçlandırılmasını sağlayabilmektedirler.

Aldatma nedeniyle boşanma davası açacak olan bireyler, aldatmanın gerçekleştiği 3. kişiye de tazminat talebi ile dava açabilmektedir.

One Comment - Leave a Comment
  • YÜCEL -

17 senelik evliyiz. 17 yıl içinde aldıgımız tarlalar evler bankada birikimimiz var. eşim beni 2 aydan beri aldatıyormuş. evime kadar adamı getirip resim cekilmişler. boşanma davası acıyorum. benim sorum şu. eşim zina yaptı mal varlığımız 2 mi bölünecek. evi onun üzerine yaptım. yardımcı olur mmusunuz